Eleriska propaganda sånger



Det Eleriska gardets propagandasånger:

Sång I

Refräng

Präster från Artaria
Kom för att vår frihet ta
Men alla ska vi stå för trakten
Upp mot navlevakten

Vers I

Genom Navles trånga gränder
går byvakten natt som dag
Eleriskt blod på sina händer
Lögn i varje andetag
Utan att ha rätt till staden
tjänar de artarisk sold
Även mot den svagee sjuke
Löser de problem med våld

Vers II

Utan lagbok eller domstol
Synligt svek i ögonen
Var Elerisk hjälte skyldig,
så vi är skyldiga var och en.
Genom världen ekar sanning
navles kämpar här igen
Rocken svart och röd baretten,
när de slåss för friheten

Vers III

Stå fast bakom våra fanor
stå fast bakom våran sköld
Vi skall ta tillbaks vår husknut
från Artarias Navlestöld!!
Framåt folket, stå förenat
tag er rätt, bekämpa dem!
Aldrig svika, aldrig vika
tills Navle är fritt igen






Sång II


Säg va kan du väl finna, ja
De sannaste av vännerna
De starkaste av kvinnorna
De vackraste av männena
     //: Du får säga vad du vill min vän
    men de kommer från Eleria //:

Där solens ljus är klarare
och åkrarna är rikare
Där allt är underbarare
Ja, himmelriket liknar det
     //: Vi vet alla var det är min vän
     Det är hemma i Eleria //:

Det enda som är bra nu här
sen Navle blev Artaria
Vi vet nog alla vad det är
Det är de som försvarar, ja
     De står starka mot förtryckarna
     De är gardet från Eleria
     Jag ska säga vad jag tycker, ja
     Så låt navle bli Eleria


Där solens värme inte når
och männskorna är svagare
Där split och orättvisor rår
och ingen följer lagarne
     Vi vet alla var det är, min vän
     Det är ofärdens Artaria
     Åh, hur har jag hamnat här igen?
     Jag vill bort ifrån Artaria!


Kommentarer
Postat av: Kapten Gahne

Värdelösa texter!

Eleria är "skit" :)

2009-12-22 @ 12:46:51
URL: http://stendalsgarde.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar